Od początku czerwca rozpocznie się w zagranicznych telewizjach emisja spotu promującego Polskę; kampania wizerunkowa związana z przypadającymi w 2014 roku rocznicami zakłada również działania PR i promocję w mediach społecznościowych.

Spot promujący nasz kraj będzie emitowany od początku czerwca w BBC, CNN, Eurosport i SkyNews. Jak poinformowało MSZ, wybór stacji zarekomendowała międzyresortowa komisja konkursowa, która wybrała też wykonawcę spotu – została nim agencja Saatchi & Saatchi Poland Sp. z o.o.

Według MSZ „scenariusz spotu będzie nawiązywał do sukcesu polskiej transformacji” i „ma przybliżyć Europejczykom przemiany cywilizacyjne, jakie zaszły w Polsce od 1989 roku i pokazać potencjał, który tkwi w Polakach”.

Produkcja i emisja spotu w mediach zagranicznych – poinformowało MSZ – zostanie sfinansowana ze środków unijnych. Pieniądze na ten cel (ok. 8,4 mln zł) to – według ministerstwa – fundusze Unii Europejskiej zaoszczędzone podczas polskiego przewodnictwa w Radzie UE. Znacząca część kwoty zostanie przeznaczona na zakup czasu antenowego. MSZ nie skonkretyzowało ile kosztowała produkcja samego spotu.

W ramach kampanii wizerunkowej podejmowane będą też działania PR oraz w mediach społecznościowych realizowane przez wybrane w drodze przetargu konsorcjum firm – Profile Sp. z o.o. oraz Fleishman-Hillard Sp. z o.o. Wartość tych działań to – według MSZ – ok. 2 mln zł plus podatek VAT.

Działania te mają się rozpocząć jeszcze w maju. Potrwają do listopada, a ich kulminacja będzie miała miejsce wokół przypadającej 4 czerwca 25. rocznicy wyborów parlamentarnych 1989 r.

W tym roku obchodzimy 25. rocznicę pierwszych po wojnie częściowo wolnych wyborów parlamentarnych, które odbyły się 4 czerwca 1989 r. W 2014 r. przypada też 15. rocznica członkostwa Polski w NATO i 10. rocznica członkostwa naszego kraju w UE.